TPU 012: Znaczenie kolorów w identyfikacji wizualnej – Monika Serafin

Gościem odcinka jest Monika Serafin projektantka, kreatorka, mówi o sobie, że buduje imperia wizualne swoich klientów. Pracowała min. z : Wedel, MediaExpert, mBank, OsmPower, Warsaw El Sol Salsa Festival, Ursus, Promedis, Broel, Impel S.A.
Dziś kontynuujemy temat który poruszałyśmy w 11 odcinku poświęconym identyfikacji wizualnej, rozszerzamy go o znaczenie kolorów w tym procesie. Według badań kolor logo, grafik czy też produktów odkrywa bardzo ważną rolę, często to one decydują czy kupimy dany produkt czy nie. W grafice poniżej znajdziecie przykłady znanych producentów i marek oraz kolory których używają w swojej komunikacji.
W tym odcinku:
- Dlaczego warto zwracać uwagę jakich kolorów używamy w identyfikacji?
- Jakie znaczenie, wartości mają konkretne kolory?
- Dlaczego nie doceniamy siły koloru białego?
- Jakie kolory dobrze się z sobą komponują?
- Co świadczy o spójności wizerunku naszej marki?
- Jakich bezpłatnych narzędzi możesz używać?
Linki:
- Profil Moniki
- Odcinek TPU011 poświęcony identyfikacji wizualnej
- Serial dokumentalny Netflix – Abstrakt: Sztuka designu
- Adobe Kuler
- Colour Scheme
- Książka – Twórcze projektowanie, A.Gavin, H.Paul
- Książka – Kreatywna Reklama, Mahon Nik, Barfoot Caroline, Burtenshaw Ken
Podcast jest dostępny poprzez:
- iTunes
- serwis Stitcher
- Bezpośredni link do ściągnięcia pliku mp3
- Twojej aplikacji do podcastów na smartfonie (wyszukanie frazę „Tuż przy uchu”)
Skomentuj:
Masz pytania? Jakiś wątek Cię zaintrygował? Napisz o tym.
2 komentarze
Świetny podcast. Bardzo dużo z niego wyniosłam. Dziekuję i pozdrawiam
Cieszę się 🙂
Też bardzo lubię ten odcinek, starałam się by był konkretny i by każdy mógł wynieść z niego coś dla siebie.
Co z niego zabrałaś dla siebie?